18gru/20

MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ POSTACI Z BAJEK

IMG_20201105_101003Międzynarodowy Dzień Postaci z Bajek to okazja, aby przypomnieć sobie naszych ulubionych bajkowych bohaterów, którzy są nieodzownym elementem dzieciństwa. Dzięki rodzicom i dziadkom pojawiają się w naszym życiu i zostają z nami na wiele lat, a czasami na zawsze.

5 listopada w naszej szkole pojawił się niezmiernie barwny korowód postaci z bajek. Uczniowie młodszych klas wykazali się nie lada pomysłowością godną największych twórców bajek.

Zapraszamy na fotorelację z tego wydarzenia.

Bibliotekarze

18gru/20

Akcja “Szkoła pamięta”

IMG_6726

.
Klasa III wraz z paniami Stanisławą Siennicką oraz Marleną Laskowską odwiedziły groby zmarłych, ważnych dla naszej szkolnej społeczności. W ramach akcji “Szkoła pamięta” uczniowie odwiedzili miejsca pamięci w Grębkowie, Żarnówce oraz w Liwie, porządkowali groby, palili znicze
i wspominali osoby ważne dla całej naszej wspólnoty.

Po grębkowskim cmentarzu oprowadziła nas Pani Hanna Ługowska nauczycielka z Kózek.
Zwróciła uwagę na historię naszej małej ojczyzny i jej lokalnych bohaterów. Dziękujemy.

.

Szkoła pamięta” – idea akcji

 Celem akcji jest zwrócenie uwagi młodych ludzi na potrzebę pielęgnowania pamięci o bohaterach naszej wolności, szczególnie tych, którzy są związani z historią danego miejsca, regionu, społeczności. Inicjatywa jest realizowana w okresie, w którym w sposób szczególny wspominamy zarówno naszych bliskich, jak i tych, którzy zapisali się w historii – tej ogólnonarodowej i lokalnej. W ten sposób akcja nawiązuje do polskiej tradycji świąt zadusznych.

Marlena Laskowska

17gru/20

Konkurs “Moje Kosmiczne Wakacje” rozstrzygnięty!

Polska agencja kosmiczna

Konkurs “Moje Kosmiczne Wakacje” rozstrzygnięty!

Inicjatywa podjęta przez POLSA w partnerstwie gdańskim Hevelianum i Centrum Nauki Kopernik – Biurem Edukacji Kosmicznej ESERO Polska okazała się wielkim sukcesem. W konkursie wzięło udział ponad 2000 uczestników, którzy zgłosili około 1500 różnych prac – od opowiadań, rysunków po prezentacje multimedialne i amatorskie filmy.

Zdobywcami nagród pierwszej kategorii,
zestawów książek oraz pakietów voucherów do Centrum Nauki Kopernik lub Centrum Hevelianum,
są uczniowie Naszej Szkoły:  Filip i Damian Łukasiak

natomiast wyróżniona została praca  Cezarego Kopcia

Chłopaki, serdecznie gratulujemy i życzymy jak najwięcej takich osiągnięć!

Marlena Laskowska

 
Informacja organizatora Konkursu – nagrody główne

Informacja organizatora Konkursu – wyróżnienia

17gru/20

By powstał dom potrzeba wiele troski. Nie pozwól mu się rozsypać

By powstał dom potrzeba wiele troski. Nie pozwól mu się rozsypać

Pod takim hasłem  Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej realizuje ogólnopolską kampanię społeczną skierowaną do świadków przemocy.

Kampania jest realizowana w ramach Krajowego Programu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie na lata 2014 – 2020 i ma na celu podniesienie świadomości społeczeństwa i uwrażliwienie go na zjawisko przemocy w rodzinie, szczególnie w okresie epidemii wywołanej przez COVID-19.

W czasie pandemii Covid-19 instytucje, które na co dzień zajmują się interwencją w sytuacjach, kiedy zagrożone jest zdrowie i życie dzieci, ograniczyły swoją działalność, dlatego też na przedstawicielach oświaty spoczywa większy ciężar odpowiedzialności za reagowanie w niepokojących sytuacjach i dbanie o wzajemny kontakt z instytucjami pomocowymi oraz interwencyjnymi.

Jednak, aby można było udzielić dziecku krzywdzonemu i jego rodzinie wsparcia, nauczyciele muszą wiedzieć, że ono takiej pomocy potrzebuje.

W ramach kampanii przygotowane zostały krótkie animowane formy filmowe dla uczniów szkół podstawowych uwzględniające grupy wiekowe uczniów klas I-III i IV-VIII, które służyć mają realizacji założonych celów kampanii.

 

film dla klas I-III

film dla klas IV-VIII

 

W sytuacji, kiedy mamy podejrzenie, że dziecku dzieje się krzywda, można także wybrać Dziecięcy Telefon Zaufania Rzecznika Praw Dziecka 800 12 12 12, bezpieczny czat internetowy prowadzony na stronie – https://brpd.gov.pl/sos-czat/ jak również zadzwonić na Policję (Komenda Powiatowa Policji w Węgrowie tel. 47 70 732 00).

Pedagog Janina Mironiuk

25paź/20

Medale KEN dla nauczycielek z naszej szkoły!

IMG_20201021_121421

Z okazji Dnia Edukacji Narodowej dwie nauczycielki naszej szkoły, pani Aneta Miklaszewska
i pani Monika Sapiaska, otrzymały od Ministra Edukacji Narodowej Dariusza Piontkowskiego
Medale Komisji Edukacji Narodowej nadawane za szczególne zasługi dla rozwoju oświaty
i wychowania.  Nauczycielkom serdecznie gratulujemy wyróżnienia i życzymy sukcesów
w dalszej pracy i w życiu osobistym.

25paź/20

Dzień Edukacji Narodowej 2020

 IMG_6466  IMG_20201014_090436  121621052_1706666722840069_5287412997114609728_n
14 października, w Dniu Edukacji Narodowej, Samorząd Uczniowski wraz z wszystkimi uczniami przekazał Nauczycielom
oraz wszystkim pracownikom szkoły życzenia wszystkiego najlepszego.
 

 

“Serdecznie dziękujemy pedagogom, pracownikom administracji i obsługi za trud  i oddanie
jakie podejmujecie Państwo, kształtując nasze postawy i osobowość.

Życzymy dużo zdrowia, spełnienia marzeń w życiu osobistym, wytrwałości w codziennych obowiązkach,
a także aby praca pedagogiczna znajdowała wdzięczność uczniów i wychowanków.

Za naukę, za trud jaki jest wkładany
przeogromny bukiet życzeń składamy.
Życzenia szczere, prawdziwe
z uczniowskich serc płynące
jak świeże kwiaty pachnące,
kwitnące na polskiej łące.
 

Dziękujemy.”

 
Samorząd z okazji tego święta przygotował karty okolicznościowe oraz złożył życzenia, cała zaś społeczność szkolna
podkreśliła ten ważny dzień poprzez odświętny strój.
Miłą niespodzianką był ogromny, przepyszny tort podarowany wraz z życzeniami przez przedstawicieli rodziców – Radę Rodziców.
17paź/20

Październik – Międzynarodowy Miesiąc Bibliotek Szkolnych

 

Regulamin konkursu z okazji Miesiąca Bibliotek Szkolnych

Adresaci konkursu:
Konkurs jest skierowany do uczniów Szkoły Podstawowej im. Henryka Sienkiewicza w Grębkowie
Organizator konkursu:
Biblioteka Szkolna
Cele:

1.Rozbudzanie pasji czytelniczych i zamiłowania do literatury pięknej,
2. Rozwijanie zainteresowań czytelniczych i zdrowego współzawodnictwa,
3. Uaktywnienie uczniów i podniesienie poziomu czytelnictwa w szkole,
4. Popularyzowanie wartościowej literatury.

Organizacja konkursu:
Część I –konkurs literacki na wiersz o bibliotece
Wiersze zgłoszone na konkurs (co najmniej 12 wersów) muszą być napisane samodzielnie, nigdzie wcześniej niepublikowane
i nieprzedstawiane na innych konkursach.

Część II – konkurs wiedzy o lekturach

kl. II – H. CH. Andersen „Calineczka”
kl.III – H. CH. Andersen „Brzydkie kaczątko”
kl. IV – J.R. Goscinny „Mikołajek”
kl. V – H. Sienkiewicz „W pustyni i w puszczy”
kl. VI – J.R.R. Tolkien „Hobbit, czyli tam i z powrotem”
kl.VII – L.M. Montgomery „ Ania z Zielonego Wzgórza”
kl. VIII – H. Sienkiewicz „Quo vadis”

Część III – konkurs plastyczny – ilustracja do książki wypożyczonej z biblioteki szkolnej
Warunkiem udziału w konkursie jest wypożyczenie książki w bibliotece szkolnej i wykonanie pracy plastycznej dowolną techniką
np. rysunkową (ołówek, kredki, tusz, węgiel), malarską, collage, witraż, mozaika itp.
Format : A4 lub A3
Prace konkursowe muszą być wykonane samodzielnie, nigdzie wcześniej niepublikowane i nieprzedstawiane.
Zasady udziału w konkursie:

  1. Termin dostarczenia pracy literackiej i plastycznej upływa 26 października. Na odwrocie każdej pracy należy podać imię i nazwisko ucznia oraz klasę.
  2. Na pracy plastycznej dodatkowo umieszczamy informację o autorze i tytule książki, do której wykonana jest ilustracja.
  3. Do każdej pracy należy dołączyć oświadczenie – zgodę na przetwarzania danych osobowych oraz potwierdzenie zapoznania się
    z regulaminem konkursu.(załącznik 1)
  4. Dane osobowe uczestników będą wykorzystane wyłącznie w celu przeprowadzenia konkursu. Poprzez podanie danych osobowych uczestnik wyraża zgodę na opublikowanie imienia i nazwiska.
  5. Prace konkursowe nie podlegają zwrotowi. Organizator konkursu zastrzega sobie prawo do ich wystawienia i opublikowania.
  6. Termin zgłoszenia do konkursu wiedzy o lekturze upływa 20 października. Testy zostaną przeprowadzone w dniach 26 – 27.10.2020r.
  7. Organizator informuje, że niniejszy regulamin jest jedynym dokumentem określającym zasady konkursu. Przystąpienie uczestnika
    do konkursu jest jednoznaczne z akceptacją treści niniejszego regulaminu.

Rozstrzygnięcie konkursu i nagrody:
1. Laureaci konkursu otrzymają nagrody rzeczowe .
2. Wyniki konkursu oraz termin wręczenia nagród zostanie ogłoszony do końca października br. na stronie internetowej szkoły.

16paź/20

Dzień głośnego czytania

 

29 września obchodziliśmy Ogólnopolski Dzień Głośnego Czytania.
Święto zostało ogłoszone w 2001 roku z inicjatywy Polskiej Izby Książki. Obchodzone jest 29 września, bo  tym dniu urodziła się Janina Porazińska – poetka, prozaik, autorka bajek, baśni i utworów scenicznych  dla dzieci i młodzieży, tłumaczka literatury szwedzkojęzycznej, autorka czasopism  dla dzieci.

Rodzice uczniów (za pośrednictwem dziennika elektronicznego) otrzymali list, w którym mogli zapoznać się m.in. z zaletami głośnego czytania.

10 powodów, dla których warto czytać dziecku książki

  1. Czytanie książek zacieśnia więź uczuciową między rodzicami a dziec­kiem. Dziecko wsłuchane jest w głos ro­dzica, a bliski kontakt daje mu poczucie bezpieczeństwa.
  2. Książki rozwijają wyobraźnię dziecka. Po zakończeniu czytania może­my zapytać: czy wiesz, co wydarzyło się później?
  3. Słuchanie bajek rozwija inteligen­cję dziecka, wzbogaca słownictwo, uczy ładnego budowania zdań i zachęca do sa­modzielnej nauki czytania.
  4. Książki wychowują. Jeżeli dobie­rzemy odpowiednią lekturę, dzieci będą utożsamiały się z książkowym bohaterem.
  5. Książki wyrabiają wrażliwość. Dziecięce problemy opisane w bajkach na pewno poruszą niejedno serduszko.
  6. Słuchanie książek odpręża i po­zwala przyjemnie spędzić czas. W dzie­cięcym życiu są momenty, kiedy dobra bajka, przeczytana ciepłym, modulowa­nym głosem jest niezastąpiona.
  7. Książki rozwijają pasję kolekcjo­nerską. Wiele wydawnictw proponuje se­rie książeczek. Czekając na kolejne od­cinki przygód bohatera, dziecko rozbudza w sobie ciekawość.
  8. Czytanie książek przekazuje nam wiele informacji o dziecku. Niektóre dzie­ci lubią słuchać ciągle tych samych bajek. Często może to być znak, że coś je nur­tuje, niepokoi lub cieszy.
  9. Książki porządkują dziecięcy świat. Dzięki bajkowym postaciom dziecku łatwiej jest zrozumieć codzien­ne sprawy.
  10. Książki podpowiadają, jak po­rozumieć się z rówieśnikami i rodzeń­stwem. Kłótnia z kolegą, bratem czy sio­strą to problem, ale w wielu książkach znajdują się opowieści, które pomogą dziecku sobie z nim poradzić.

Poniżej zamieszczamy fotorelację z przeprowadzonej w szkole akcji czytelniczej.

16paź/20

Słodki czwartek w klasie czwartej

IMG_20201008_100300

 

Dnia 8 października 2020r. odbyło się spotkanie uczniów klasy czwartej z Panem Adrianem Pachnikiem
z ,,Pachniczówki” – właścicielem rodzinnej firmy zajmującej się pozyskiwaniem  i przetwarzaniem
miodu pszczelego oraz innych produktów pszczelich, takich jak propolis czy pyłek kwiatowy.
Uczniowie dowiedzieli się wiele ciekawych rzeczy o życiu pszczół, produkcji miodu i pracy pszczelarza.
Najsłodszym punktem spotkania była degustacja miodu i pysznej Miodolady.

Monika Sapiaska