Wycieczka klas III do Kazimierza i Magicznych Ogrodów

7 czerwca 2023 roku razem  z uczniami klasy IIIa  uczestniczyliśmy w wycieczce do Magicznych Ogrodów i Kazimierza Dolnego.

Z Grębkowa wraz z przewodnikiem wyruszyliśmy o  godzinie 6:00.
Po trzech godzinach jazdy dotarliśmy do Magicznych Ogrodów-parku, który został stworzony na podstawie baśni o Zoranie i Aragu.
Z niecierpliwością czekaliśmy na zapowiedziane atrakcje. Po krótkiej rozgrzewce, pod kierunkiem animatora, wędrowaliśmy alejkami ogrodu. Pośród kwiatów,  krzewów i drzew mogliśmy zobaczyć  bajeczne krainy zamieszkiwane przez niezwykle istoty, m.in. dzielne Krasnoludy, psotliwe Mordole, wróżki, skrzaty. Wiele emocji dostarczyło nam spotkanie ze Skrzatem Kronikarzem, Wróżkami Smużkami, zabawy na Marchewkowym Polu i Mroczysko, gdzie trzeba było stanąć  oko w oko ze straszliwą bestią. Wioskę Bulwiaków  zobaczyliśmy, podróżując kolejką. Po tak ciekawych doświadczeniach zjedliśmy smaczny obiad, a następnie udaliśmy się na plac zabaw, gdzie czekały na nas huśtawki, karuzele, kusze i zjeżdżalnia. Na koniec przygody w Magicznych Ogrodach  zrobiliśmy sobie zdjęcia z Mordolem.
Kolejnym punktem naszej wycieczki był Kazimierz Dolny – miasto położone nad Wisłą. Tam  wędrowaliśmy brzegiem Wisły  i  obejrzeliśmy ruiny zamku. Weszliśmy też na Górę Trzech Krzyży, skąd podziwialiśmy miasto i jego okolice. Pani przewodniczka opowiedziała nam wiele ciekawych legend, m.in. o tym, jak kogut stał się symbolem Kazimierza. Na rynku  w Kazimierzu zobaczyliśmy  piękne kamieniczki. Byliśmy także w wąwozie lessowym.
Po dniu pełnym wrażeń do Grębkowa wróciliśmy około godziny 21:00.
Wycieczka była udana, a wspomnienia z niej na długo pozostaną w naszej pamięci.