Wycieczka do Kazimierza 15.05.2023r.

Celem jej było poznanie własnego kraju, ożywienie krajobrazów i historii poznanych z podręczników i rozwijanie zainteresowania otaczającym środowiskiem jak i integracja uczniów☺️
Myślę, że cele zostały osiągnięte.🤗
Przygodę rozpoczęliśmy rejsem statkiem po Wiśle gdzie płynąc mogliśmy podziwiać położenie Kazimierza i dostrzec jego strategiczne położenie.
Później odwiedzilismy Muzeum Przyrodnicze, które znajduje się… w dawnym spichlerzu zbożowym‼️
Znajdująca sie tam wystawa ukazuje bogactwo przyrody okolic Kazimierza Dolnego – rośliny i zwierzęta tam spotykane.
Naszej młodzieży najbardziej do gustu przypadł, zainstalowany w muzeum – ul ‼️‼️‼️
Później podziwialiśmy wąwóz lessowy powstały w wyniku erozyjnego działania wody.
Następnie zwiedzaliśmy kościół, zamek i lochy, poznaliśmy legendy związane z Kazimierzem Dolnym i mieliśmy okazje nabyć kazimierskie koguty z których to Kazimierz słynie😋
I niestety powrót do domu, nie tylko My się smuciliśmy z powodu wyjazdu Kazimierz Dolny również płakał gdy się rozstawaliśmy a wiec do zobaczenia ponownie🤗